Se schimbă structura anului școlar: Module în loc de semestre și renunțarea la teze

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că anul şcolar 2022 – 2023 va avea cinci module de învăţare şi cinci vacanţe, intenţia fiind şi renunţarea la tezele semestriale.

„Am reuşit să ajungem, îmi place să cred, la un consens care este confirmat nu numai de experţi în ştiinţele educaţiei din România, ci de către orice expert care are un minimum de noţiune în pedagogie modernă. Este vorba de nevoia de a alterna module de învăţare de 6, 7, 8 săptămâni cu module de repaus. În aşa fel putem să ne adaptăm pe specificul anului şcolar din România”, a declarat Sorin Cîmpeanu, după şedinţa Executivului de miercuri.

De asemenea, el a anunţat că se ia în calcul renunţarea la obligativitatea tezelor semestriale.

„Având în vedere relevanţa tezelor semestriale, având în vedere această structură a anului şcolar, care se bazează pe cele cinci module de învăţare alternate cu perioade de repaus, intenţionăm să revizuim regulamentul de organizare şi funcţionare din învăţământul preuniversitar în sensul renunţării la obligativitatea acestor teze semestriale. Sunt convins că fiecare profesor ştie bine, uneori ştie foarte bine când să îşi planifice aceste evaluări, pe parcurs, de-a lungul anului şcolar, coroborat şi cu această structură pe cinci module. De asemenea, am luat act şi de solicitarea elevilor, pe care o susţin, aceea a unei evaluări standardizate, sumative la final de an şcolar şi solicită elevii şi o evaluare standardizată, predictivă la început de an şcolar. Este un model pedagogic pe care îl avem în atenţie şi împreună cu specialişti în ştiinţele educaţiei îl vom analiza şi îl vom implementa încă din anul şcolar 2022 – 2023 prin modificarea ROFUIP”, a explicat ministrul Educaţiei.

Conform lui Cîmpeanu, vor fi schimbate manualele şcolare şi vor fi disponibile în format digital, iar mediile vor fi încheiate la finalul anului şcolar.

Lasă un răspuns