Virgil Popescu a dat raportul, în ședința de Guvern, cu privire la tragedia de la CE Oltenia

sursa foto: Virgil Popescu / Facebook

Ministrul Energiei Virgil Popescu a prezentat joi, în ședința de Guvern, raportul cu privire la măsurile luate după accidentul de la cariera Jilț Sud a Complexului Energetic Oltenia. Acesta a spus că principala cauză a fost că oamenii au fost transportați cu un microbuz de marfă, dar sunt și alte deficiențe.

În accidentul din 17 ianuarie în care trei oameni au murit și 10 au fost rănite, principala cauză a fost că cele două echipe de reparații care s-au deplasat de la locul reparației la sediul carierei au fost îmbarcate într-un mijloc de transport marfă.

„Era un mijloc care nu putea transporta persoanele împreună cu echipamentele. Acesta s-a răsturnat într-o pantă pe un drum destul de greu, chiar foarte greu de practicat de acea mașină și în acea perioadă. Trei persoane au decedat, principala cauză fiind tocmai folosirea acestui vehicul de transport marfă pentru transportul persoanelor, practic fără nicio protecție pentru persoanele respective care erau în acel autovehicul”, a spus ministrul Virgil Popescu.

Ministrul Energiei a spus că s-a deplasat la carieră la Târgu Jiu și prima măsură a fost schimbarea directorului sucursalei miniere, cel care răspunde de toate exploatările miniere de la CEO Oltenia, a directorului unității miniere Jilț, adică cele două cariere Jilț sud – unde s-a întâmplat accidentul – precum și a Jilț nord. De asemenea, a fost schimbat și șefului carierei Jilț sud.

„Corpul de control a venit imediat la CEO, a încheiat raportul preliminar. Principala cauză este stipulată și în raportul preliminar al Corpului de Control, În urma concluziilor preliminare, în data de 23 ianuarie am cerut schimbarea din funcție a ultimilor doi membri ai Directoratului CEO. Acest lucru s-a produs prin eliberarea acestora din funcție în ultimele două zile de către Consiliul de Supraveghere. De asemenea, s-au constatat deficiențe în cadrul activității CEO, pentru care s-a dispus remedierea. Gradul de uzură al mașinilor și durata de viață a acestora este de peste 40 de ani (…). Am dispus, de asemenea, extinderea controlului pentru toate achizițiile de la CEO în paralel cu verificarea programelor de investiții și modul de plată al furnizorilor și a termenelor de plată, pentru că drumurile, acolo unde sunt benzile staționare, ar trebui făcute profesionist, ar trebui pietruite, nu ar trebui să fie spălate de ploi”, a mai spus ministru.l Energiei, Virgil Popescu.

Premierul Nicolae Ciucă a cerut și un raport din partea Ministerului Muncii în cazul accidentului de la Mina Jilț Sud.