ANPC a închis 11 magazine dintr-un mare mall din Capitală. Ce nereguli au descoperit inspectorii

sursa foto: stirile kanal d

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a întreprins, luni, 20 iunie, o acțiune de verificare a modului în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorii economici din centrul commercial Promenada, situat în sectorul I al Capitalei.

Sub coordonarea vicepreședintelui ANPC, Mihai Culeafă, echipele de control ale Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov au verificat comercianți de produse alimentare, nealimentare și prestatori de servicii care activează în mall-ul bucureștean.

Au fost controlați 46 de operatori economici și, în urma neregulilor constatate de comisarii CRPC București-Ilfov, aceștia au aplicat, până în acest moment, amenzi contravenționale în valoare de peste 200.000 lei, 4 avertismente și au dispus măsura complementară a opririi temporare a prestării de servicii pentru 11 comercianți.

Dintre abaterile de la legislația specifică protecției consumatorilor, menționăm:

  • Comercializarea unor produse alimentare cu data limita de consum depășită
  • Utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător (cu lichide scurse și resturi alimentare, cu urme de rugină, vopsea exfoliată și chederele depreciate, rupte)
  • Utilizarea unor materii prime fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare, astfel încât sa se poată stabili conformitatea acestora, precum și fără data limita de consum
  • Depozitarea produselor alimentare direct pe pavement
  • Utilizarea în bucătărie a unor ustensile deteriorare, veselă cu grad ridicat de uzură
  • Lipsa informării, în lista meniu, asupra riscurilor previzibile reprezentate de ingredientele cu potențial alergen
  • Lipsa informării consumatorilor cu privire la produsele ce provin din produse congelate
  • Nerespectarea regimului de temperatură reglementat în lege pentru păstrarea produselor alimentare
  • Comercializarea unor produse nealimentare cu deficiențe de etichetare (fără traducerea etichetelor în limba română și fără a avea înscrisă denumirea și adresa importatorului/producătorului) și fără a avea certificate de garanție, acolo unde este cazul
  • Echipamente de joacă rupte/deteriorate, ce prezintă pericol de accidentare
  • Inadvertențe între prețul de la raft al produselor/serviciilor și cel de la casa de marcat
  • Utilizarea, la un salon spa a unui mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizat/urme de uzura, prosoape rupte
  • Utilizarea unor tuburi de vopsea de păr desigilate, fără a avea menționată pe ambalaj data deschiderii și a unora expirate
  • Comercializarea unor produse posibil contrafăcute care poartă numele unor branduri cunoscute
  • Utilizarea echipamentului incomplete, pentru angajați, în spațiul de lucru.

Verificările operatorilor comerciali din mall-ul Promenada sunt în curs, precizează ANPC.