Rabla pentru Electrocasnice, etapa a doua, începe de vineri. Cum poți obține vouchere în valoare de până la 500 de lei

sursa foto: ea.md

De vineri, 1 iulie, începe etapa a doua a programului Rabla pentru Electrocasnice. Persoanele fizice se pot înscrie pentru selectarea voucherelor aferente categoriei din care fac parte laptopurile şi tabletele începând de vineri, ora 10:00, a anunţat recent Administraţia Fondului pentru Mediu.

Bugetul celei de-a doua etape este de 10 milioane lei, iar selecţia voucherelor se face în perioada 1 iulie 2022, ora 10:00 – 7 iulie 2022, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului.

În a doua etapă, se acordă vouchere pentru achiziţionarea de echipamente electrice şi electronice de uz casnic, după cum urmează: 500 de lei pentru laptopuri şi 300 de lei pentru tablete.

Perioada de derulare a unei etape de selecţie a voucherelor este de 7 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective. După publicarea listei persoanelor fizice aprobate pe site-ul AFM, solicitanţii se vor prezenta la unul dintre comercianţii validaţi, de unde vor achiziţiona echipamentul dorit.

Întrebări și răspunsuri frecvent întâlnite în desfășurarea programului:

Cat durează procesarea datelor din cont?
Procesarea datelor din cont și verificarea corespondenței acestora cu informațiile din CI/BI/Declarația pe proprie răspundere încărcate în aplicație poate dura un pic mai mult dat fiind numărul foarte mare de persoane care au accesat aplicația informatică . Nu trebuie să vă faceți griji dacă în contul dumneavoastră apare mesajul „Date în procesare” deoarece acest mesaj nu vă împiedică să selectați voucherele când debutează etapele aferente categoriilor de echipamente. Vă reamintim că CI/BI și Declarația pe proprie răspundere trebuie încărcate în aplicație, prin accesarea conturilor de utilizatori create, până la data utilizării voucherului la un comerciant validat..

Lista comercianților validați în 2020 este încă valabilă? Va fi această listă actualizată?
Lista comercianților validați până acum, postată pe site-ul AFM, rămâne valabilă și va fi actualizată cu fiecare comerciant nou validat.

Cum ați optat pentru noile clase de eficiență energetică ale echipamentelor participante în program? Se găsesc în magazine asemenea echipamente?
Alegerea noilor clase de eficiență energetică a fost realizată în urma unor consultări, atât cu marii retaileri de electrocasnice din România, cât și cu reprezentanți ai Ministerului Energiei. Ghidul de finanțare include echipamente ce au ca punct de plecare noua clasă de eficiență E, pe o scară de la A la G, ceea ce înseamnă că este acoperitun segment considerabil al pieței și că există suficiente echipamente electrocasnice ce pot fi achiziționate prin program.

Se pot preda laptopurile în cadrul programului Rabla pentru Electrocasnice?
Da, laptopurile se pot preda, ca excepție, în cazul achiziționării unei mașini de spălat vase sau a unui uscător de rufe. De asemenea, menționăm că dacă doriți să optați pentru un voucher pentru laptop sau tabletă, puteți preda la schimb orice echipament electrocasnic participant la program, cu excepția laptopurilor și a tabletelor sau unui echipament de tip calculator personal, compus din unitate centrală şi monitor.

Se impozitează valoarea voucherului?
Nu, voucherele nu sunt impozitate;valoarea acestora se scade integral din prețul de comercilizare a echipamentului nou.

La înregistrare am introdus date greșit (nume, prenume, dată de expirare a actului de identitate), ce pot face?
În această situație, toate datele amintite mai sus se pot edita din profilul de utilizator. În cazul în care ați încărcat și CI/BI/Declarația pe proprie răspundere, trebuie să așteptați procesarea acestor documente, iar în cazul în care sunt evidențiate erori, le puteți remedia prin editarea câmpurilor din profil sau prin reîncărcarea documentelor respective (o poză mai clară sau un scan cu rezoluție mai bună).

Mi-am făcut cont în platforma dar nu primesc SMS-ul de confirmare sau acesta a expirat. Ce pot face?
În cazul în care nu primiți SMS-ul de confirmare există posibilitatea ca numărul de telefon introdus să fie greșit. De asemenea, din cauza numărului mare de solicitări, SMS-ul de confirmare poate fi trimis cu întârziere.

Adresa de email a fost introdusă greșit și nu mă pot autentifica. Ce pot face?
În cazul în care ați introdus adresa de email greșit și cunoașteți unde anume s-a produs greșeala, vă puteți conecta folosind aceeași adresă de email furnizată la înscriere (inclusiv dacă este greșită). Toată comunicarea se va face prin intermediul numărului de telefon asociat contului.

Am creat contul și am încărcat documentele, acum ce fac?
După crearea, activarea contului și încărcarea documentelor veți puteaselecta voucherele în etapa destinată fiecărei categorii de echipamente. Până la momentul demarării etapelor aferente categoriilor de vouchere, acestea nu vor fi active în aplicație.

În cazul în care am întrebări referitoare la procesul de înscriere sau vreau să transmit o serie de dificultăți tehnice întâmpinate, cui pot să mă adresez?
Adresa de email unde se pot transmite astfel de propuneri/observații sau întrebări este electrocasnice@afm.ro.