Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti a fost deschis circulaţiei! Nicolae Ciucă i-a luat fața lui Grindeanu pentru a face anunțul

sursa foto: digi24

Premierul Nicolae Ciucă afirmă, joi, într-o postare pe Facebook, că la doar trei luni de la inaugurarea primului drum expres din România, cel care va lega Piteşti de Craiova, numărul de kilometri daţi în folosinţă s-a dublat.

„La doar trei luni de la inaugurarea primului drum expres din România, cel care va lega Piteşti de Craiova, numărul de kilometri daţi în folosinţă s-a dublat. Celor 18,5 km deschişi traficului în aprilie, li se adaugă acum încă 21,4 km, care permit parcurgerea distanţei Balş-Slatina în regimul unui drum de mare viteză. După Balş, Slatina este al doilea oraş de pe traseul DEx12 care scapă de traficul greu de pe străzi. În plus, noul pod peste Olt va permite reparaţiile necesare pentru podul DN65”, susține premierul în postare.
Potrivit lui Nicolae Ciucă, „drumul expres, care are acum 40 de kilometri, marchează începutul marilor proiecte de infrastructură pe care Guvernul le pregăteşte în această zonă a ţării”.
„Urmează finalizarea lucrărilor la tronsoanele 3 şi 4, care leagă Slatina de Piteşti şi de autostrada A1, dar şi la tronsonul 1 Craiova-Balş. În viitor, după finalizarea proiectului unui nou drum de mare viteză Craiova-Lugoj, infrastructura din Oltenia va avea o axă de transport rutier Est-Vest, un stimulent major pentru dezvoltarea economiei locale”, mai afirmă prim-ministrul.
La scurt timp, și Sorin Grindeanu a anunţat deschiderea circulaţiei pe Lotul 2, Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti.
„S-a deschis ACUM circulaţia pe Lotul 2, Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti! Încă 21,35 km de drum de mare viteză se adaugă din acest moment celor 18,5 km pe care se circulă încă din luna aprilie. Cei aproape 40 de km ai primului Drum Expres din România elimină una dintre cele mai mari probleme de pe ruta Piteşti-Craiova: aglomeraţia provocată de tranzitarea oraşelor Slatina şi Balş!”, spune ministrul pe Facebook.

Potrivit sursei citate, prin ocolirea celor două localităţi se scurtează considerabil timpul de deplasare şi creşte gradul de siguranţă pe acest traseu care asigură legătura rutieră între Muntenia şi Oltenia.

Construcţia celor aproximativ 40 de km ai Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti a început în luna septembrie 2019.

„Construcţia celor aproximativ 40 de km ai Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti a început în luna septembrie 2019. Şi Tronsoanele 3 şi 4, construite de acelaşi antreprenor român, avansează foarte bine. Pe Tronsonul 3 stadiul fizic al lucrărilor a depăşit în acest moment 30%, iar activităţile de proiectare pentru Tronsonul 4 sunt avansate. În acest ritm circulaţia pe cei 31,75 de km ai Tronsonului 3 ar putea fi deschisă chiar anul viitor (2023), iar pe cei 31,82 km ai Tronsonului 4 se va putea circula în anul 2024”, spune Sorin Grindeanu.

Pe de altă parte, însă, acesta a precizat că antreprenorul italian care lucrează pe Tronsonul 1 (între Centura Nord Craiova şi intrarea în Balş) are mari întârzieri.

„Din păcate, Antreprenorul italian care lucrează pe tronsonul 1 (între Centura Nord Craiova şi intrarea în Balş) are mari întârzieri. Stadiul fizic de doar 52% arată că pe acest tronson de 17,7 km nu va putea fi deschisă circulaţia până la sfârşitul anului, aşa cum prevede contractul”, a arătat ministrul Transporturilor.

Întregul proiect al Drumului Expres Craiova-Piteşti, în lungime de peste 120 de km, este finanţat din bani europeni (POIM 2014-2021).