REVOLUȚIONAR Oamenii de știință au cultivat pentru prima oară o plată în sol lunar: ‘Totul a încolţit. Nu pot să vă spun cât de uimiţi am fost!’

sursa foto: cnn.com

Oamenii de ştiinţă au cultivat o plantă în solul lunar, folosind mostre colectate în timpul misiunilor Apollo pe Lună. Este pentru prima dată în istorie când plante de origine terestră au încolţit pe un sol provenit de pe un alt corp ceresc, transmite CNN.

Conform NASA, echipa a folosit mostre colectate în misiunile Apollo 11, 12 şi 17, cu doar un gram de regolit lunar alocat pentru fiecare plantă.

Echipa a adăugat apă şi apoi seminţe. Apoi a pus tăvile în cutii de terariu într-o cameră curată. A adăugat zilnic o soluţie nutritivă.

„După două zile, au început să înmugurească” a spus Anna-Lisa Paul, care este şi profesor în horticultură la Universitatea din Florida. „Totul a încolţit. Nu pot să vă spun cât de uimiţi am fost!”.

După 20 de zile, plantele au început să înflorească. Echipa a recoltat plantele, le-a măcinat şi le-a studiat ARN-ul.

Studiul ar putea pune bazele creşterii plantelor pe Lună, fiind o oportunitate ca viitorii colonişti ai Lunii să trăiască independent de aprovizionarea de pe Terra.

Programul Artemis al NASA urmăreşte să trimită prima femeie şi prima persoană de culoare la polul sud al Lunii până în 2030.