Controale de amploare în piețe înainte de Paște: Ce nereguli au găsit inspectorii ANPC

sursa foto: digi24

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a dat amenzi de peste 380.000 de lei comercianţilor de ouă în cadrul unor controale care au avut loc marţi, 12 aprilie, se arată într-un comunicat al instituţiei.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) intensifică, în această perioadă supravegherea pieţei, în ceea ce priveşte comercializarea produselor preferate de români, în perioada premergătoare Sărbătorilor pascale.

Astfel, potrivit sursei citate, ca parte a tematicii de control, la nivelul întregii ţări, iniţiate de preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, şi coordonate de directorul general, Paul Anghel, pe 12 aprilie 2022 s-au derulat acţiuni de verificare a modului în care sunt comercializate „produsele-vedetă” ale acestui moment: ouăle.

Au fost întreprinse, într-o singură zi, 114 acţiuni de control, în toată ţara, aplicându-se, până în prezent, amenzi contravenţionale în valoare totală de 380.000 lei.

„La întrebarea „ce a fost înainte oul sau găina?” nu a reuşit nimeni să răspundă. La fel nu am putut primit niciun răspuns pentru neregulile constatate într-o perioadă în care respectul ar trebui să fie suplimentar. Dacă nici de sfintele sărbători unii comercianţi nu înţeleg să-şi respecte cumpărătorii, mă întreb dacă mai există vreo şansă să o facă. A fi producător român nu înseamnă că ai mai puţine reguli de respectat în raport cu consumatorul, cetăţean român şi el. Prea multe amenzi date unor operatori economici pentru care Paştele reprezintă doar o şansă de câştig şi atât”, a afirmat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Acestor măsuri, li s-au adăugat până acum şi oprirea definitivă de la comercializare a tuturor ouălor sparte sau cu termenul de valabilitate depăşit, precum şi oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, a unui magazin şi a unui raion specializat din altul.

Dintre cel mai des întâlnite nereguli, de către comisarii ANPC, menționăm:
– Neconcordanțe între prețul de la raft și cel de la casa de marcat
– Comercializarea unor ouă cu data durabilității minimale depășită
– Comercializarea unor ouă fără data durabilității minimale menționată pe coajă
– Comercializarea unor ouă sparte, cu excremente de pasăre pe coajă sau în ambalaje deteriorate, așezate alături de cele conforme
– Utilizarea unor spații de depozitare improprii cu rugină, scurgeri de conținut
– Expunerea la vânzare a ouălor în vitrine frigorifice neigienizate sau deteriorate
– Nerespectarea regimului de temperatură indicat de producător pentru ouă crude sau fierte și vopsite
– Comercializarea de ouă vrac, fără afișarea informațiilor de caracterizare prevăzute în lege (referitoare la calitate, greutate, metoda de creștere a păsărilor etc.) sau a prețului acestora, la raft
– Lipsa certificatului/autorizației de producător
– Comercializarea unor ouă fără documente de proveniență a mărfii
– Deficiențe privind regimul promoțiilor.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.